Jak samodzielnie wymienić olej w BMW?

Jak samodzielnie wymienić olej w BMW?

Wymiana oleju to bardzo ważna czynność serwisowa. W dzisiejszym poradniku skupimy się na tym, jak możemy samodzielnie zmienić olej w naszym BMW. Sprawdzimy jakie kroki należy wykonywać, na co uważać i jakich narzędzi będziemy potrzebować. Sprawdzimy także jeszcze jedną istotną kwestię - jak często mamy wymieniać olej i czy należy to robić po osiągnięciu określonego przebiegu, czy też może po upłynięciu pewnego okresu czasu. Regularne wymiany oleju są bowiem bardzo ważne dla długowieczności silnika naszego samochodu. Aby samodzielnie przystąpić do wymiany oleju musimy najpierw przygotować sobie kilka rzeczy. Na pewno będzie potrzebny duży pojemnik, do którego zlejemy z silnika stary olej. Najlepiej by mieścił około 10 litrów płynu, ponieważ silniki BMW zazwyczaj mają w granicach 5-7 litrów oleju w sobie. Oprócz tego potrzebny jest nam klucz do odkręcenia śruby spustowej na dole, a także porządny lewarek do podniesienia auta. Niezbędne jest także posiadać podpórki pod progi, na których oprzemy auto zanim wsuniemy się pod spód. To bardzo ważne, ponieważ inaczej pojazd może spaść z lewarka wprost na naszą głowę, co zazwyczaj kończy się śmiercią na miejscu. Tak więc zaciągamy mocno hamulec ręczny i włączamy pierwszy bieg - tak pozostawiony samochód nie będzie mógł się przemieszczać, ale na wszelki wypadek pod koła podkładamy kamienie. Podnosimy auto lewarkiem, podkładamy podpórki i opuszczamy lekko, by progi oparły się na nich. Następnie wsuwamy się pod auto i tutaj zaczyna się zasadnicza część procesu. Pamiętajmy, że olej najlepiej będzie ściekał gdy rozgrzejemy silnik. Dlatego przed wykonaniem całej operacji dobrze jest się przejechać. Trzeba jednak uważać, by się nie oparzyć. Olej ma temperaturę ponad 100 stopni gdy silnik jest w pełni rozgrzany. Przydadzą się rękawice ochronne. A więc gdy jesteśmy już pod autem zdejmujemy osłonę silnika i odkręcamy korek spustowy. Zanim odkręcimy go do końca podkładamy pod auto pojemnik i sprawnym ruchem wyciągamy korek, odkręcając go do końca. W ten sposób wypuścimy olej z silnika prosto do naszej miski. Trzeba trochę poczekać, aż ten ścieknie, w międzyczasie możemy więc zająć się filtrem - jego także trzeba wymienić. Bierzemy klucz rozmiar 24 lub 30 - zależnie od modelu naszego BMW - i pod maską odkręcamy plastikową kopułkę filtra. Ze środka wyjmujemy stary wkład, a na to miejsce wkładamy nowy. Warto też zmienić uszczelkę kopułki - dostaniemy ją razem z filtrem. Kopułkę zakręcamy na miejsce, jednak nie robimy tego zbyt mocno. Teraz sprawdzamy co dzieje się pod autem. Jeśli olej już tylko powoli kapie, możemy zakręcić korek spustowy. Zawsze używamy nowej podkładki, inaczej olej będzie nam kapał z korka. Składamy wszystko i opuszczamy auto. Teraz przechodzimy do wlania nowego oleju do silnika. Dalsza część procesu wymiany w kolejnym poradniku, ponieważ przy okazji zastanowimy się jak często powinniśmy olej wymieniać, jakie czynniki powinny nas do tego skłonić, oraz jakie oleje powinniśmy stosować do konkretnych samochodów BMW. Opiszemy też do końca procedurę wymiany oleju, włącznie z poszukiwaniem ewentualnych wycieków i metod na radzenie sobie z nimi. Wymiana oleju i inne czynności serwisowe znajdziesz na stronach: https://katowice.bmw-bawariamotors.pl/samochody-uzywane http://katowice.bawariamotors.pl/sprzedaz/samochody-od-zaraz/bmw-x6 http://gdansk.bawariamotors.pl/